Monday, September 23, 2019

PERANG DECTARR

BISMILLAHHIRAHMANNIRAHIM....


Assalammualaikum wbt, & salam sejahtera buat sahabat saya yg bukan beragama islam๐Ÿ˜Š
hai everyone! If its not a good day, wake up go out look up into the sky.๐ŸŒˆso... Smileeee!
baiklah first of all saya nak menceritakan tentang PERANG DECTAR. act ini boleh dikira satu aktiviti wajib bagi setiap student baru yang masuk ukm. before saya masuk ukm nih saya pun taktahu menahu about this war. hahaha first dengar pasal nih like woww daebak perang kut ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

And sampailah saya ad buat research sedikit pasal ukm. yelah at that time baru terasa ade keinginan to know more about myfuture uni hehehe. dan one more thing about me saya suka baca blog orang sebenarnya rasa mcm seronok dpt tahu experience orang lain huhu ๐Ÿค—okay back to my story. then saya just type ukm di pakcik google and dekat situ berlambaklah yang keluar but benda pertama saya buat, which is saya tekan enter if that story or information dari blog someone sbb saya kurang berminat untuk baca benda yg fact lollzz ๐Ÿ‘€ and start from there almost semua blog senior" ukm yg saya baca ade menceritakan pasal perang dectar. so yaaa dari situ saya banyak tahu and ada jugak antara merekaa yg selitkan beberapa video semasa perang dectar . seriously first impression saya wahh meriahnyaa .sangat meriah dgn suasana yg sangat bising haha

Okay. ringkaskan cerita on 5september2019 kami semua yg freshies ukm nih bergerak ke DECTAR. or nama penuhnya Dewan Canselor Tun Abdul Razak. main tujuannya adalah untuk majlis ikrar dan angkat sumpah sebenarnya. but after a few hours majlis formal dah melabuhkan tirai .alhamdulillah haha lama kut kami semua duduk dekat kerusi tuh. mau tak lenguhkan? then here we are !!!
 tahun nih alhamdulillah sekali lagi sbb intake kami dapat menggunakan DECTAR  nih sbb last year dewan nih ade renovation taksilap so batch tahunlepas tak berkesempatan nak rasa semua tuh dalam dewan gah ni. tapi tetap best tau intake mereka even location mereka dekat dewan gemilang aka DG. tetap meriah ๐Ÿ‘srsss
Perang Dectar ini sebenarnya adalah perang cheers antara semua kolej. di area bangi shj ukm mempunyai 10 buah kolej di area cheras dan kl saya kurang pasti maaf haha sbb saya ditempatkan diarea bangi, jadi keseluruhannya roughly sya boleh katakan maybe 12 buah kolej semuanya.
baiklah. setakat itu semua faham kan ? hahahha kalau bosan no need to continue tpi janganlah bosan!!!okay ini ade gambar semasa kami berada dalam DECTAR


dan dalam DECTAR bermulalah semua kolej untuk berentap antara eachother siapa yg paling kuat .setahu sayalah kolej yg menang dikira if kolej tersebut tahan paling lama or stay dalam dewan tuh sampaihabes. sbb seriously time tuh environment sangat huruhara dgn crowded orangnya lagi, panas nya lagi.but selalunya yg paling kuat kolej keris mas iaitu kolej sayaaaa ehhehe dan kolej pendeta za'ba. sbb dua kolej ini adalah kolej terbesar diukm. tapi hmm tahun nih kpz saya ringkaskan lah eh namanya๐Ÿ˜‚ agak tidak adil hahaha siapa yg kpz tuh jangan kecam okay. #nohate sbb kan semua student kpz guna botol plastik mineral tuh and because of that kolej mereka dapat hasilkan satu bunyi yang sangat kuat when all of them ketuk botol yg ade and kolej lain agak tenggelam .itu yg geramm tuh!! ish tapi takpa kita bagikan hehe gurau
dan lama jugaklah perang itu berlaku and semua kolej takgive up and keep trying untuk jerit and fight balik cheers masing". dan bukan hanya cheers group ultras ukm juga ade buat persembahan mereka ๐Ÿ’ฅsangat gempakk dan meriah !
perarakan masuk mereka diringi dengan gendang dan tepukann dari dalam dewan
sangat sporting semunya.ha one more dont worry dont think negative about us kalau kalau activity semua nih agak keterlelaluan. for me statetement tuh salah. coz disebabkan acitivity inilah yg dapat unitekan kami semua termasuklah abang dan kakak pc(pemudahcara) ,and to get more info u guys can watch our video di ig @ukminsta silalah...
#varsitikita #ukmhebat
okay i think thats all for today.maaf kalau bahasa saya rojak dan agak tidak teratur sbb randomly type. itu yg saya dapat kongsikan .so, here ade sedikit video berkaitan PERANG DECTAR. but ini lastminute edit so saya just masukkan dan takprepare betulbetul sory ))

  



DAN ini adalah pic yg saya sempat ambil semasa perang sudahpun tamat...๐Ÿ˜…๐Ÿ’“penat gilosss but im happyyyy 

proud to be @bangsakerismas








2 comments:

starting sendu time (;

SAMBUNGAN DARI SEBELUM INI sebelum saya memulakan bicara, izinkan saya membuka kata...dengan lafaz Assalammualaikum WBT  dan selamat malam...